راهبند
امروزه راهبند یکی از پرکاربردترین وسایلی است که در راهبند پارکینگ خانه ها، ادارات، سازمان ها، انبارها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد این وسیله از مدل ها و برندهای متنوعی در بازار موجود می باشد و شرکت های زیادی در دنیا این محصول پر فروش و کاربردی را تولید می کنند راهبند اتوماتیک انواع مختلفی دارد که بر اساس شرایط و محیط در اندازه های مختلف و نوع کارکرد در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد انواع راهبند اتوماتیک پارکینگ با بهترین خدمات پس از فروش در سراسر ایران می باشد محصولات راهبند اتوماتیک پارکینگی ما با بهترین کیفیت می باشد به کارگیری از سیستمهای در اتوماتیک پارکینگ دیگر یک تجمل گران قیمت و کالای لوکس نیست، بلکه ضرورتی انکار ناپذیر و برای جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی می باشد، با بکار گیری از سیستمهای راهبند برقی از مزایای بسیارآن بهره مند شویم که شامل رفاه و آسایش و امنیت در حدی مطلوب می باشد. با پیوستن به گروه مصرف کنندگان محصولات شرکت ما از ضمانت محصولات و همچنین خدمات barrier و پشتیبانی متعهدانه بهره مند شوید و آسایش و امنیت را در خانه و محل کار خود تجربه نمایید.
راهبند یا راه بند مجموعه تجهیزات و دستگاه های بازدارنده می باشد که برای جلوگیری از پیشروی وسایل نقلیه در اماکن مختلف در نظر گرفته شده است، ادامه ی حرکت وسیله نقلیه منوط به اجازه نگهبان یا کنترل به وسیله ی تجهیزات کنترل تردد همچون دوربین پلاک خوان، تگ RFID، دستگاه کارتخوان و … می باشد. از انواع مختلف راهبندها در پارکینگ ها، ورودی اماکن دولتی و خصوصی، ایستگاه های عوارضی در جاده ها، ورودی کارخانه ها، معادن، فرودگاه ها و … استفاده می شود.
راهبند اتوماتیک بر اساس نحوه کارکرد و موتور به دو دسته ی الکترومکانیک ( اساس کارکرد چرخ دنده ها می باشد، تردد محدود ) و هیدرولیک ( اساس کارکرد فشار روغن موجود در سیلندر هیدرولیک است، تردد نامحدود ) تقسیم می شوند، همچنین راه بندها بر اساس نحوه ساخت و شکل ظاهری در انواع مختلف میله ای یا بازویی (متداول ترین نوع راهبند)، ستونی، دفنی، زنجیری، نیزه ای و نگهدارنده جای پارکینگ تولید می شوند.
در راهبندهای الکترومکانیک نیروی خروجی از محور موتور وارد گیربکس یا جعبه دنده راهبند پارکینگ می شود تا از طریق آن نسبت قدرت و سرعت محور متحرک تنظیم شود. محور متحرک یا شفت وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. مرکز دوران دارای یک محل اتصال بوده که بر روی شفت خروجی به گیربکس متصل می شود. در این راستا زنجیره انتقال قدرت تکمیل شده و نیروی محرک موتور به میله منتقل می شود.
ولی در راهبند الکتروهیدرولیکی سیستم محرک دستگاه بر اساس فشار پمپ روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. با روشن شدن موتور دستگاه، پمپ روغن به حرکت درآمده و روغن انباشته شده را با فشار زیاد از مخزن تخلیه و وارد سیلندر هیدرولیک می نماید. با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک، پیستون به حرکت درمی آید. انتهای آزاد پیستون به شفت خروجی متصل می باشد و از سمت دیگر میله نیز از مرکز دوارن خود به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک منجر به حرکت میله ی راهبند هیدرولیکی می شود.